انواع خبر واطلاعات شیطان پرستان برای تحلیل گران

سینا فیلم سابق با مطالب جدید آمد...

انواع خبر واطلاعات شیطان پرستان برای تحلیل گران

سینا فیلم سابق با مطالب جدید آمد...

وایمکس ارزان تر از نسل سوم

وایمکس ارزان تر از نسل سوم

بحث درباره ی اقتصادی بودن فناوری های فراخ باند با انتشار گزارش تازه ای به اوج رسید. طبق این گزارش که به سفارش کمیسیون رقابت و مصرف استرالیا(ACCC) تهیه شده است وایمکس چه در سطح منطقه ای و چه در سطح روستایی از خدمات فراخ باند سیمی ارزان تر است.

به این ترتیب سرمایه گذاری در زمینه ی خدمات فراخ باند سیمی زیر سوال می رود. این موضوع در مورد یارانه هایی که دولت ها صرف ایجاد شبکه های غیر اقتصادی می کنند نیز صدق می کند.

این گزارش در حالی منتشر می شود که فراهم آوران CDMA و ارتباطات ماهواره ای برای کسب اعتبارات دولتی به مبارزه با فراهم آوران وایمکس پرداخته اند. این رقابت به ویژه در آسیا چشم گیر است که فراهم آوران وایمکس به رقابت با فراهم آوران خدمات ثابت و بی سیم مشغول هستند.

طبق گزارش ACCC هر دو فناوری وایمکس و نسل سوم از حلقه ی محلی سیمی ارزان تر تمام می شوند و خدمات حلقه ی محلی سیمی فقط به لطف پایداری شرکت های مخابراتی دیر پا(اینکامبنت) مانند "تلسترا" پا بر جا است.

طبق این گزارش خدمات فراخ باند ماهواره ای هم فقط برای نواحی بسیار دور دست روستایی حالت اقتصادی دارد یعنی برای ناحیه هایی که به طور معمول یارانه دریافت می کنند. در این گزارش آمده است که وایمکس بهترین رقیب برای فراخ باند ثابت است زیرا دارای گذردهی 6Mbps است و نسبت به خدمات نسل سوم یا خدمات ماهواره ای دارای تاخیر کم تری است.

یافته های این بررسی می تواند به تقویت هرچه بیشتر فناوری وایمکس و روی آوردن سازندگان تجهیزات به این فناوری شود. برای مثال شرکت نورتل معتقد است که فناوری وایمکس می تواند بخش بزرگی از بازار را از چنگ فناوری های قدیمی تر فراخ باند خارج کند.

وایمکس در شهر های بزرگ نیز میتواند جای خود را باز کند و در کنار فناوری نسل سوم قرار گیرد اما جایگاه اصلی این فناوری در نواحی روستایی و شهرک ها است.البته بزرگ ترین مانع فراروی وایمکس تولید تجهیزات وایمکس است. هنوز هیچ شرکتی به طور کامل درگیر تولید تجاری تجهیزات وایمکس نشده است. برخی از شرکت ها می خواهند از اواسط سال 2007 دست به چنین کاری بزنند و پیش نمونه های نخستین تراشه های وایمکس آماده شده است. برخی کارشناسان معتقدند تاخیر در این زمینه به وایمکس لطمه می زند و باعث می شود تا خدمات نسل سوم از آن پیشی گیرد.

أ›

اتحادیه‌ی‌بین‌المللی‌‌مخابرات(ITU):

دیدار هماهنگ کننده حکومت منطقه ای کردستان عراق از مقر "آی تی یو"

رابرات بلویز معاون دبیر کل "آی تی یو" با "دیندار زیباری" هماهنگ کننده امور سازمان ملل حکومت منطقه‌ای کردستان عراق در ژنو دیدار کرد. دو طرف در این دیدار درباره ی لزوم و افزایش مشارکت در برنامه‌ریزی‌های منطقه ای بحث کردند.

طرف عراقی تاکید کرد که در پروژه های توسعه ای آینده باید به دولت های منطقه ای کمک بیشتری شود تا تمرکز زدایی تقویت شود. به عبارت دیگر سازمان های بین المللی در آینده باید به نواحی غیر مرکزی در ایجاد و تقویت ظرفیت های خدماتی کمک کنند.

(منبع: KRG)

أ›

  خبر‌هفته:

قرار داد عمان‌تل و فلگ

شرکت مخابرات عمان(عمان تل) دو یادداشت تفاهم با شرکت مخابراتی فلگ امضا کرده است که باعث می‌شود به گذر گاه اینترنتی کلیدی بین خاور میانه و افریقا تبدیل شود و خاور میانه و افریقا به هم وصل شوند.

قرار است که نخستین پروژه ی این قرارداد(کشیدن کابل جدید فالکون خاور میانه) در سپتامبر سال جاری به اجرا در آید. وقتی که این پروژه اجرا شود به 12 کشور خدمات اینترنتی ارائه می شود(از جمله کشور های عضو شورای همکاری خلیج فارس). مدارات استیجاری نیز از جمله خدمات این پروژه است.

عمان تل در پی آن است که از طریق فلگ به شبکه ی کابلی نوپای افریقا نیز وصل شود.

أ›

 تنظیم مقررات:

انتشار خط مشی طیف در بحرین

وزارت ترابری و سازمان تنظیم مقررات مخابراتی بحرین خط مشی طیف این کشور را منتشر کردند که محدوده ی طیف های موجود این کشور شامل وای-فای، وایمکس و ساز و کار اعطای پروانه را تعیین می‌کند. در این خط مشی چگونگی اعطای امتیاز های بعدی بهره برداری از تلفن همراه و طیف خدمات نسل دوم و سوم نیز معین شده است.

شرکت "بتلکو" با 580 هزار مشترک (تا پایان مارس 2006) پیشتاز بازار تلفن همراه بحرین است و شرکت "ام تی سی-ودافن" نیز با 228 هزار کاربر (تا همان تاریخ) رقیب این شرکت است. در حال حاضر فقط ام تی سی-ودافن دارای پروانه ی تلفن همراه نسل سوم است و از دسامبر 2004 خدمات تجاری W-CDMA را در سراسر این کشور عرضه می کند.

(منبع:سلولارنیوز)

أ›

عنوان‌های‌خبری‌هفته                                                                                             

*شرکت مخابرات‌ پرتغال در برزیل خدمات GSM ارائه می دهد.

*طبق قرار دادی70میلیون یورویی شرکت آلکاتل فرانسه به شرکت مخابرات مالزی در ایجاد شبکه ی UMTS کمک می کند.

*سامسونگ گوشی های وایمکس تولید می کند.

*در ماه مه به شمار کاربران شرکت مخابرات چین(چاینا تلکوم) و شرکت ارتباطات سیار چین(چاینا موبایل)به ترتیب 3ر1 و 37ر4 میلیون نفر افزوده شد.

*شرکت O2 انگلستان با پرداخت 50 میلیون دلار شرکت "بی" (فراهم آور خدمات فراخ باند) را خریداری کرد.

*شمار کاربران تلکوم سل (اندونزی) در پایان سال 2005 به 24 میلیون نفر رسید و این شرکت جذب 8 میلیون نفر کاربر دیگر را برای سال 2006 پیش بینی کرده است.

*شمار کاربران تلفن همراه نسل سوم(فوما) شرکت دوکومو از کاربران خدمات نسل دوم (MOVA) پیشی گرفت.

*شرکت "ولنی"(جمهوری چک) برای تلفن های همراه، خدمات VoIP ارائه می کند.

*شمار کاربران تلفن همراه شرکت PLDT (فیلیپین) با 400 هزار نفر افزایش در ماه مه به 22 میلیون نفر رسید.

*ضریب نفوذ تلفن همراه در اروپای شرقی و مرکزی از 66 درصد در سال 2005 به 96 درصد در سال 2011 می رسد.

أ›

 نرم‌افزارهفته‌

تاخیر در ارائه نسخه جدید آفیس

شرکت مایکروسافت اعلام کرد که ارائه نگارش جدید نرم افزار آفیس تا پایان سال جاری میلادی به تاخیر افتاد. در اعلامیه ی این شرکت آمده است که پس از آزمایش های داخلی و گرفتن بازخورد های مربوط به نسخه ی آزمایشی در ساختار برنامه بازنگری های لازم صورت می گیرد. آفیس 2007 در پایان سال 2006 آماده می شود و در اوایل سال 2007 به صورت گسترده عرضه می شود.

نرم افزار آفیس از برنامه های واژه پرداز "وُرد" ، صفحه گسترده "اکسل"، برنامه ارائه سخن رانی"پاور پوینت" و برنامه ی پایگاه داده ای "اکسس" تشکیل شده است و در کنار سیستم عامل ویندوز، یکی از محصولات اصلی مایکروسافت است.

(منبع: میدل ایست تایمز)

أ›

 واژه‌ی‌هفته‌:

جداساز دادگان(RS=Record Separator)

نویسه ای که برای جدا سازی دادگان از یکدیگر به کار می رود.

أ›

 سخت‌افزارهفته:

تحلیل گر طیف

شرکت "تی تی آی" تحلیل‌گر طیفی برای بسامد های رادیویی طراحی کرده است که در دست جای می‌گیرد و بهای آن کم تر از 1200 یورو است. این تحلیل‌گر بر اساس رایانه ای دستی کار می کند و می‌تواند عملیات نمایش، کنترل، محاسبه و ذخیره سازی انبوه را انجام دهد و دارای واسط بیرونی است.

این دستگاه که PSA1301T نام دارد دارای نمایشگر رنگی TFT با تفکیک پذیری بالا(320*480 پیکسل)است و 65000 رنگ را نمایش می دهد. در عین حال مصرف برق این دستگاه کم است و با یک بار پر کردن باتری بیش از 4 ساعت به طور مدام کار می کند. درون محل کار هم می توان برق آن را از طریق آداپتور تامین کرد و باتری ها را طی کم تر از 4 ساعت پر کرد.

گستره ی بسامد این دستگاه 150KHZ تا 3GHZر1 است و پهنای باند تفکیک پذیری آن تا 15KHZ قابل انتخاب است.

 (منبع: مایکرو انجینیرینگ)

أ›

 وبگاه‌هفته:

www.diesel-ebooks.com

وبگاهی دارای نسخه الکترونیکی بیش از 35 هزار کتاب است که دارای امکانات جست وجو نیز هست. در این وبگاه 750 کتاب نیز به صورت رایگان قابل بارگذاری است.

أ›

 راهبردهای‌مدیریتی‌هفته:

غربال کردن داوطلبان استخدام

بر پایه بررسی تازه ای که شرکت کاریابی "سفریون" انجام داده است مدیران کارگزینی به طور میانگین برای جذب نیرو برای ردیفی خالی با هشت نفر مصاحبه می کنند. به نظر بسیاری از کار فرمایان این تعداد مصاحبه خیلی زیاد است. بر پایه ی این پژوهش شرکت ها برای جذب افراد واجد شرایط به گونه ای فزاینده به سراغ ابزار های تعیین صلاحیت اولیه می روند. با توجه به وخامت بازار کار، شرکت ها دوست ندارند وقت و پول خود را صرف مصاحبه با داوطلبان فاقد صلاحیت یا کسانی کنند که خیلی زود کار خود را ترک می کنند.

93 درصد شرکت ها از نوعی ارزیابی و غربال اولیه استفاده می کنند که نمونه ای از غربال ها به قرار زیر است:

* بررسی سابقه: 79%

* برنامه های غربال اولیه: 57%

* مهارت سنجی: 56%

* ارزیابی رفتار: 54%

* آزمایش عدم اعتیاد: 50%

أ›

 خارج‌ازمحدوده

نگاهی به نام برخی از شرکت ها

اینتل: این شرکت از آغاز کار خود در پی تولید مدارات مجتمع الکترونیکی بوده است و نام خود را نیز از سرواژه های انگلیسی مدارات مجتمع (INTegrated ELectronic) گرفته است.

لوتوس: موسس هندی تبار این شرکت یکی از اصطلاحات مراقبه را برای نام شرکت خود انتخاب کرده است.

مایکروسافت: این شرکت با هدف تولید نرم افزار های ریز رایانه (MICROcomputer SOFTware) شکل گرفت و سر واژه های انگلیسی نرم افزار های ریز رایانه را برای نام خود بر گزید.

سونی: برگرفته از واژه ی لاتین سونوس به معنای صدا.

موتورولا: هنگامی که شرکت موتورولا با هدف تولید بی سیم و رادیو برای خود رو ها پا گرفت مشهور ترین شرکت سازنده ی بی سیم و رادیو برای خود رو ها "ویکتورولا" نام داشت موسس این شرکت برای این که مشابهتی اسمی با شرکت "ویکتورولا" ایجاد کند از کلمه موتور که نماد خودرو است و پسوند آن شرکت معروف استفاده کرد.

(منبع: ایسنا)

أ›

 خصوصی‌سازی:‌‌

فرانس تلکوم، سهام دار اکثریت شرکت مخابرات اردن

شرکت مخابرات فرانسه(فرانس تلکوم) با پرداخت حدود 5ر159 میلیون یورو سهام دار اکثریت شرکت مخابرات اردن(جردن تلکوم) شد. فرانس تلکوم که از ژانویه ی 2000میلادی 40 درصد سهام شرکت مخابرات اردن را در دست دارد  این مبلغ را برای خرید 11 درصد از سهام این شرکت پرداخت.

فرانس تلکوم فعالانه به خرید سهام شرکت های مخابراتی خاورمیانه و اروپای شرقی دست زده است ولی در معاملات بزرگ با رقابت سرمایه گذاران عرب مواجه بوده است.

(منبع:داوجونز )

أ›

معرفی تازه های کتاب:

*Telecommunications Law And Policy ,by Stuart Benjamin, Price: $110.00  , Publisher: Carolina Academic Pr (July 30, 2006), ISBN: 1594601399

 

* Cognitive Radio Technology (Communications Engineering)
by Bruce A. Fette,
Price: $79.95  , Publisher: Newnes (July 28, 2006), ISBN: 0750679522

 

* Understanding Telecommunication Networks,by Andy Valdar , Price: $66.00  , Publisher: Inspec/Iee (July 31, 2006),ISBN: 0863413625

أ›

هشدارهفته:

Opnis-C: ویروسی از نوع اسب تروا که سه فایل زیر را در پوشه ی ویندوز سیستم قرار می دهد: فایلی با پسوند DLL و EXE و فایلی به نام "vsre446EC7DB.exe"

در مورد آسیب هایی که این ویروس ایجادمی کند اطلاعی در دست نیست.

Ranck-EN: ویروسی از نوع اسب تروا که برای هرزنامه به کار می رود و در قالب فایل services.exe در پوشه ی ویندوز نصب می شود.

Mailbot-AJ: ویروسی از نوع اسب تروا که رایانه ی آلوده شده را به کانون ارسال هرزنامه تبدیل می کند. این ویروس فایلی به نام "helper mnew 6win.exe" را در پوشه ی ویندوز سیستم نصب می کند.

(منبع:سوفوس)

أ›

 شبکه‌ی نسل‌آینده(NGN) :‌‌

طرح "ان جی ان"  تایوان

شرکت مخابرات "چونگهوا" که پیشتاز خدمات مخابراتی در تایوان است اعلام کرد برای راه اندازی شبکه ی "ان جی ان" 5ر1 میلیارد دلار در نظر گرفته است. چونگهوا در پی آن است که طی پنج سال آینده شبکه ی ثابت خود را با فناوری "آی پی" و فیبر نوری ارتقا دهد تا بتواند خدماتی چون ارتباطات چند رسانه ای تعاملی و تلویزیون اینترنتی ارائه دهد.

(منبع: تله جئوگرافی)

أ›

 آزمون‌هفته:

بخشی از سرآیند پیام که اطلاعات مسیریابی پیام را ارائه می دهد:

الف) پرچم مسیریابی                        ب) نمودار مسیریابی

ج) جدول مسیریابی                          د) نشان‌گر مسیریابی

(پاسخ هفته‌ی پیش : ب)

أ›

 آمارهفته:

درآمد سالیانه خدمات تلفن همراه در ایالات متحده(با ضریب هزار و بر حسب دلار)

 

سالدرآمد
1990820ر548ر4
1991522ر708ر5
1992786ر822ر7
1993175ر892ر10
1994922ر229ر14
1995239ر081ر19
1996971ر634ر23
1997633ر485ر27
1998175ر133ر33
1999489ر018ر40
2000020ر466ر52
2001235ر316ر65
2002187ر508ر76
2003093ر624ر87
2004210ر121ر102
نظرات 2 + ارسال نظر
روشجدیدارسالکامنتگروهی یکشنبه 29 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 16:50 http://comment.x10.bz

سریعترین روش ارسال کامنت به وبلاگها(تحت وب).

به جای اینکه وقت خود را با نرم‌افزارهای ارسال نظر، تلف کنید از سایت زیر استفاده کنید و در هر دقیقه به بیش از 30 وبلاگ (به روز شده در لحظه ارسال) کامنت ارسال نمایید.[تعجب]

ارسال به وبلاگهای :
1. بلاگفا
2. میهن بلاگ
3. بلاگ اسکای

جهت ثبت نام به وب سایت زیر مراجعه نموده و به صورت رایگان تست نمایید.[گل]


آدرس جدید با سرعت بالاتر:
http://comment.x10.bz

ممنون چشم حتما مطالبو زیاد میکنم از بازدیتون از این سایت خیلی تشکر میکنم بهتون سر میزنم

18 girl یکشنبه 29 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 17:15 http://shahrehfarangeh.persianblog.ir/post/320/

سلام عزیزم دانلود آلبوم جدید مسعود اسدی به نام دادگاه خوشحال هستیم که از وبلاگ خوب شما بازید کردیم در صورت تمایل از وبلاگ ما بازدید کنید. [لبخند][گل]

[قلب][ماچ]

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد